![Del på Facebook Facebook](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/facebook.png)
![Del på Twitter twitter](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/twitter.png)
![Share by email mail](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/mail.png)
![Del på Facebook Facebook](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/facebook.png)
![Del på Twitter twitter](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/twitter.png)
![Share by email mail](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/mail.png)
Meklingen i forbindelse med opprettelsen av overenskomst mellom Norsk Lokomotivmannforbud (NLF) og Bane NOR ble løst etter 17 timer mekling på overtid.
NLF fikk gjennomslag for ansvarlig kjøre- og hviletid ved togframføring på linje med NLFs øvrige overenskomster. Det samme gjelder regulering av nattarbeid.
Det er også etablert systemer som gjør at underleverandører som bemanner tog i Bane NOR sin regi må forholde seg til de samme reglene om kjøre- og hviletid.
Andre viktige saker som er løst er blant annet:
- Lønnsregulering med virkning fra 1. april 2017 på nivå med frontfaget
- Stillingsansiennitet for lokomotivførere
- En videreføring av personalbillett
- Ansettelser i faste stillinger
- Kompetanse sikres ved nasjonal standard ved utdanning av lokomotivførere
Forbundet vil sende ut en grundig informasjon om resultatet som skal ut til uravstemning.
Både Norsk Jernbaneforbund og YS-forbundet Delta kom også til enighet.